Onsdag - Go Blakie, Go!

Har haft en supermysig dag med barnen idag. Jobbat närmre 12 timmar så jag är verkligen helt död nu, men det var det värt ;)

Det är Shanes födelsedag idag, så imorse så fick hon sin present från mig, "a box of projects", alltså en låda full med massa pyssel. Så när hon kom hem från skolan så gjorde hon, jag o Cameron olika projects. Var riktigt mysigt trots att jag virrade runt som värsta hönsmamman o försökte hålla de båda sysselsatta samtidigt som jag försökte rädda både bord o väggar från glitter o lim. Men det gick ganska bra tillslut :) Cameron var superstolt över sin Puppet-Monkey och Shane var helt lyrisk över sin dinosaurie som hon gjorde i lera. Riktigt kul faktiskt.

Jag har också lärt barnen en ny svensk sång! Vi har sjungit "I ett hus i skogens slut" hela eftermiddagen o de älskar det! De kan alla rörelserna nu, men sången är det väl lite värre med :P Cameron sjunger på trots att han inte riktigt kan än, medan Shane är mer försikigt. Men hon har nynnat på sången hela kvällen nu och hon har även bett mig lära henne "Camerons song", som är Trollmorsvisan. Så den kan hon nästan också :)

Shane hade tydligen också bett min värdmamma o sjunga en svensk sång vid läggdags, bara för att jag brukar göra det, hehe. Men Andi sa bestämt att hon skulle överlåta svenskan till mig :P

Lite bilder från dagen:


Shane visar upp sin puppet-hund medan Cameron visar upp sin puppet-monkey.











Cameron försöker lära baby Blake hur man kryper, samtidigt som jag ligger bredvid på golvet med leksaker o hojtar tillsammans med Cameron, "Go Blakie, Gooo! Go Blakie Go!" :P


Han är nära, men än så länge så vaggar han bara fram o tillbaka på alla fyra. Men det är kanske bra det, för så fort han lär sig så kommer jag få dubbelt så mycket jobb :P


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0