Fredag - San Fransisco

Forsta intrycket av San Fransisco - Sa jakla kallt!!! Belive it or not, men det ar ynka 17 grader har. Jag som trodde jag akte till vastkusten for lite varme o sol, men inte. O detta ar normalt for deras sommar, det blir typ inte varmare. Bbrrrrr!

Vi landade igar eftermiddag och hade lite tid att kika runt, kolla downtown, se deras klassiska sparvagnar, de typiska husen och de alla hoga backarna. Folk som bor har maste verkligen ha riktigt valtranade lar och rumpor. Dessa backar ar inte o leka med! Men staden ar valdigt fin iaf :D

Idag sa gjorde vi jattemanga turistgrejer :) Vi har fixat bussbiljetter till en busstur, som man kan hoppa av och pa hur mycket man vill. Sa idag akte vi over Golden Gate bron, freezing cold men valdigt vackert. Vi gick o strosade i hamnen, sag sjolejonen som o vilade pa bryggorna, vi sag Alcatraz och sa klattrade vi aven upp till en hogutkiksplats. Alldeles for manga trappsteg var det upp, men det var vart det ;) Vi har aven sett de gamla "hippie kvarteren" med flower power butiker och butiker dar de faktiskt saljer mariana. Vi akte aven forbi kvarteret dar TV-serien "Fullt hus" spelades in :) O lite annat dar emellan :) Nu ska jag hitta tillbaka till mitt rum pa hostelet har o ga o lagga mig. Ladda infor en fullspackad morgon dag. Hoppas allt ar bra med er!


Kommentarer
Jenny

Är det uppförsbackar och spårvagnar du vill åt kan du alltid få komma och hälsa på mej ;)

2010-08-08 11:31:40
rebebebecka

Har jag frågat det, eller när kommer du hem? :) kram

2010-08-09 09:40:35
Jasmin

Hon kommer hem den 27 aug til Arlanda :D <3

2010-08-10 16:29:53
URL: http://misspersian.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0