Memories for life

Jag vet knappt var jag ska börja. Min lilla roadtrip genom California, Nevada och Arizona har verkligen varit händelsefull. Jag åkte tillsammans med ett litet galet gäng från England, Tyskland, Australien, Frankrike, Belgien och Italien. Vi hann bli som en liten minifamilj då vi tillsammans med vår härliga guide Ryan spenderade all vår vakna tid tillsammans. Vi körde runt i en van med låtar som "beautiful monster" och "gewinner" i högtalarna och vi körde hela 2600 miles together. Vi har campat under hela resan (förutom i Las Vegas då vi äntligen hade hotelrum) och på kvällarna har vi lagat mat tillsammans, festat och bara hängt vid lägerelden. Så himla mysigt har det varit!










 


My tentmate Celine









Fun in the van








Innan jag mötte upp resegruppen så var jag tillsammans med två kompisar, Steffi och Rebecca i San Fransisco. En väldigt vacker men ack så kall stad ;) Separat inlägg om SF kommer!

Vi började vår resa genom att åka ner mot Big Sur, längs den otroligt vackra route 1. Serpentinvägar och en otrolig utsikt utöver vattnet. Vår första camping natt var närmare katastrofal då vi hamnade på en campingplats utan elektricitet och rinnande vatten sent på kvällen när det regnade. Vi kunde inte ens laga riktig mat den kvällen :P Men vi höll modet upp och fortsatte vår resa mot Santa Barbara där vi stannade för o ha lunch på stranden.


Vackra Big Sur













Picnic i Santa Barbara





Vi hamnade sedan strax utanför Los Angeles där vi spenderade två dagar. Första dagen så åkte några utav oss till Universal Studios, som verkligen var hur coolt som helst! De hade några helgalna attraktioner med 3D bergochdalbanor och det var riktigt häftigt att se de olika "ministäderna" som de använder i olika filmer och TV-serier. Vi fick blandannat se Desperate Housewives Wisteria Lane som var full med vackra hus, men också många plastblommor :P Vi såg little Mexico och den vilda västern som hade dörrar och fönster som var mindre än vanligt bara så att alla cowboys skulle se större o coolare ut. Vi besökte också Whoville där Grinchen höll till, såg riktigt maffiga King Kong i 4D och vi fick se några riktigt coola special effekter!





 








En gång så åkte vi in i en tunnelbana station, som helst plötsligt började rasa samman. Det kom vatten forsandes ner från ena sidan, samtidigt som hela vår vagn skakade och taket föll in. Det började brinna, och en stor tankbil kom in emot oss. Riktigt coolt! Det var som o vara med i en actionmovie, haha.



Wisteria Lane



Whoville



The set till filmen Världarnas krig, där de faktiskt tagit in ett riktigt flygplan och "kraschat det".



Vi åkte sedan till Venice Beach, also called the muscle beach. O jag tror jag aldrig sett så mycket udda folk samlat på ett och samma ställe, haha.



Vi åkte även över till Santa Monica










Fortsättning följer! Jag vet att det blir otroligt långa inlägg just nu, och många utav er orkar säkert inte läsa allt. Men som jag sagt innan, jag skriver inte här bara för er skull, utan väldigt mycket är för mig. Så därför blir det ganska mycket just nu då jag gärna vill berätta om varje ställe vi besökte. Men orkar ni hänga på, så blir det mer bilder senare :) Bla. från Beverly Hills, Hollywood och Grand Canyon.



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0