ONE YEAR

Jag är så stolt över mig själv! För exakt ett år sedan så åkte jag helt själv hit till USA utan att känna någon och utan att veta vad som skulle hända. Jag hade sagt hejdå till alla hemma i min lilla trygga bubbla för o leva the american life. (Fan så coolt egentligen, haha.) O nu är så är jag "officiellt" klar med mitt au pair år. Jag kan verkligen inte fatta det! Det har varit ett underbart år och helt klart ett minne för livet. Det bästa jag har gjort, utan tvekan. Jag har fått en egen amerikansk familj som jag för alltid kommer se som "min familj". I love you all! Jag har även träffat otroligt många underbara människor och på många sätt "vuxit upp". Jag kan ärligt säga nu att jag pratar flytande engelska och är långt ifrån rädd för nya äventyr. Best Year Ever!

Självklart är det också med tårar som jag kommer om knappa månaden säga hejdå till mitt år som au pair. (Tack o lov så kommer jag tillbaka under 3 månader, annars hade detta varit ett väldigt tårfyllt inlägg :P) På många sätt så önskar jag att jag hade valt o förlänga mitt år och stannat längre. Men man ska sluta när man är på topp sägs det jue ;) Så snart så syns vi igen Sverige!

And to all of the americans reading my blog: THANK U! You made this year wounderful and I'm going to miss you all so much. But even though I have been here for a year now, you will not get rid of me just yet ;)



Allting började på au pair skolan utanför New York City...



Jag såg min nya favorit city för första gången...



O jag träffade Philip! Lite oväntat så där ;)



Hade en underbar sommar min mina 2 nya värdbarn. Det är nästan så jag börjar böla när jag se de här gamla bilderna av dem, haha. Gud så små de var!



Vi åkte på minisemester och "story book land"...




Vi var i en vecka i Cape May med hela min värdpappas familj...



O sedan var vi på camp med min värdmammas familj, en underbar weekend!



Sen kom lille Blake till världen <3



Jag åkte till Kansas City för o träffa Philip



Var även i Kanada med dessa härliga tjejer o såg Niagarafallen...



Vi besökte Boston...



Vi firade halloween :)



Det blev också svenskt party o utgång i NYC



Jag firade min första thanksgiving




Jag o Meike var o såg American football


 
Jag firade min första Hanukkah



... och min första amerikanska jul




Året 2010 började på Times Square i New York



Min värdmamma anordnade en överrasknings fest i New York för mig när jag fyllde på den helgalna klubben Lips...



Min älskade Bex kom o hälsade på...



Jag o Meike lärde känna Mario o Gustavo...



Min efterlängtade familj kom o hälsade på tillsammans med kusinerna Josefine och Jessica




Även familjen Juneberg kom o hälsade på :)



Firade midsommar inne i New York




En av många upptåg med Meike... och många, många fler kommer det att bli ;)




Sen träffade jag Jairo...


O massa, massa, massa annat hände där emellan... O än så är det inte över ;)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0