Onsdag - Keep fighting

För några månader sedan så fick min värdfamilj o min värdmammas släkt ett hemskt besked. Min värdmammas bror fick veta att han hade cancer... Detta var en jättestor chock för alla då han var mitt uppe i att träna inför samma triathlon (en ironman) som min värdmamma. Jag berättade inget om detta i bloggen här, då det kändes väldigt privat och det var/är en väldigt jobbig tid för hela min värdfamilj. Nu mår Seth tack o lov mycket bättre och han kämpar otroligt starkt mot "the monster". Alla hans vänner, familj och många andra har varit otroligt stöttande. Min värdmamma o en utav Seths kompisar startade upp en välgörenhets insamling och gjorde special tillverkade "Team Seth" tröjor, något som blivit ett jättestort projekt. O idag så var min värdmammas bror i den lokala tidningen! De skrev om hans kamp och om de otroliga 6000 dollar (ca 42 000kr) som de har lyckats samla ihop till cancer forskningen. Helt otroligt! Keep fighting Seth!


Artikeln: http://www.americantowns.com/nj/marlboro/news/local-man-fights-cancer-raises-money-for-lls-379534

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0