Söndag - How to party in America

I fredags så blev jag o Meike medbjudna till ett house party av en utav våra amerikanska kompisar. O det var helt klart ett väldigt amerikanskt party :P Vi har varit på ett antal innan, men i fredags så kunde jag inte annat än o bara sitta o le och tänka på hur allting var precis som i en amerikansk tonårsfilm :P Självklart så dricker man ur de röda plastkopparna, man spelar beer pong, röker weed och alla är kompisar sedan high school men pratade nu om vilka olika college och sororities de tillhör. O mitt i allt ihop det här sitter lilla jag ;) Men kvällen var väldigt trevlig iaf, och vi träffade många nya härliga människor!

I lördags så blev det New York city med Meike :) Vi hade picnic i central park o bara tog det lugnt, det var verkligen helt perfekt. På vägen hem så stannade vi på hamburger restaurangen "Sonic" som är ett drive in med servitörer på rullskridskor. 60-tals känsla eller vad :P

På kvällen så blev det utgång igen. Jag, Meike och Mario åkte först till en BBQ med ett gäng spanish people. Det var kul och jag o Meike var på strålande humör efter dagens tur i NYC. Men festen började dö ut lite, så vi åkte vidare till vad som visade sig vara ett stort house party. Vi har varit där innan o när vi kom dit, så möttes vi av ett gäng killar som kände igen oss sen sist, hahaha. Vi blir kallade the swedish and the german girl, eller europerna och detta kom de självklart ihåg :P Många amerikaner säger att de är från ett annat land, när de in fact bara har föräldrar där ifrån. Så att vi faktiskt är från europa är tydligen väldigt "facinerande" :P Kvällen blev riktigt lyckad, och det var nog en utav de bästa festerna so far.

O här kommer lite NYC bilder!















Lite fotolek












Känner ni igen den typiska film bron? :)







En annan populär filmplats :)




Lika så är "the boat house" i bakgrunden :)

























Kommentarer
Jenny

Wow, det som fastnade för mej va brudparet på bron, guuud va underbart!

2010-07-20 22:12:51

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0