Torsdag - English?

Idag så var jag o några kompisar o åt brunch tillsammans på ett diner, då en utav mina kompisar ska åka tillbaka hem för ett tag. Så vi hade ett litet hejdå för henne :) Väldigt trevligt, men grejen var att jag hade baby Blake med mig. O han hade tydligen bestämt sig för att vara livrädd för alla mina kompisar o vara världens tjurigaste så det blev inte så lugnt o skönt för mig :P Men aaa, vi var där i en knapp timme iaf, och jag fick möjlighet att säga hejdå for now.

Nu ikväll så blev det även en sväng över till Jairo som var off from work för en gångs skull :) Mötte hans mamma o styvfar igen och de är supertrevliga, men vi har definitivt lite språksvårigheter. Styvpappan pratar lite engelska, men mamman knappt inget alls. Hon försöker så gott hon kan o är verkligen sockersöt. Jag försöker också att prata så enkelt som möjligt o använda mer kroppsspråk men det är inte lätt. Hon hade tydligen också sagt till Jairo att hon var lite besviken på att jag inte pratade spanska... något som är svårt o göra något åt. Jag sa till Jairo att han skulle lära mig spanska, men han tyckte tydligen det var en tillräckligt stor utmaning att lära mig dansa salsa, haha :P



Andi smygfotade mig o Cameron när vi kollade på TV.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0