Midsommar i New York

Är precis hemkommen från midsommarfirandet i New York och min eftermiddag och kväll kunde verkligen inte ha kunnat blivit bättre! :)

Det var jag, min värdmamma Andi, Shane och kusinerna Caca o Sammi som åkte in mot New York och peppade för lite svensk midsommar! Efter lite letande och mycket "yellow car lekande" så hittade vi parken som ligger precis vid Hudsen River, o som verkligen var fylld till bredden med glada midsommarfirare :) Det var en härlig mix med folk, helt klart både svenska turister och amerikaner med olika svenska kopplingar. De hade olika matstånd med massa traditionsenlig mat och de delade också åt blommor till alla, så man kunde få göra kransar.

Vi satt i gräset o gjorde våra kransar (eller som Andi kallade dem "flower helmets") lyssnade på musik och åt muffins. Blev inte så mycket till midsommar mat, men stämningen var verkligen på topp då vi var ganska flummiga :P

Det blev självklart också dans kring midsommarstången, O att försöka förklara för 3 amerikanska småtjejer varför vi dansar som grodor utan öron och grinar som grin-Olle va inte det lättaste, haha. Men gud vad kul vi hade det :P Shane var typ i chock, o nog lite överväldigad över allt folk och hade lite svårt o hänga med. Men vi andra körde på! Superkul! Roligast var nog dock när Andi satt på huk mitt i folkmassan och försökte ta kort på oss fyra, när helt plötsligt alla börjar dansa och röra sig mot ena hållet, och Andi försöker i panik undgå alla "dansande musikanter", haha. Helt klart en syn :P

Tjejerna hade det superkul och min värdmamma älskade det. De vill alla nu åka o göra det nästa år igen :P Det tyckte det var jättekul o få ta del av en sån svensk tradition och verkligen se hur smått galna vi är, haha. O jag måste få hålla med. Jag hade en helt underbar kväll. Det var verkligen länge sedan jag hade en sån här svensk midsommar :P 




































































Kommentarer
mamma

Vad kul att du fick visa vår svenska tradition. Vi har ockå haft en underbar midsommar i Böda. Kanonväder och trevligt sällskap (Bergs o Eds). Vi har spelat mycket volleyboll med ungdomarna. (Linus Amanda Hugo Leo Carl och Nils) Puss

2010-06-26 18:39:58

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0