Söndag - En naken Jeep

Jag får nog varna redan nu för ett långt inlägg, för helgen har minst sagt varit händelsefull! :D

Igår så bar det av mot Coney Islands härliga beach :) Jag o Meike var peppade till tusen när vi hämtade upp Mario och hans kompis Kevin på morgonkvisten. O eftersom solen lyste och vi hade världens sommarkänsla så bestämde vi oss för att göra jeepen "naken", som Meike sa, o alltså ta av taket. Och efter en snabbkurs i "hur man gör en Jeep Wrangler till en cabriole" på youtube så var vi redo!

Men bara efter en knapp 15 minuters bilfärd så blev vi stopppade av polisen! Lite lagom pinsamt med tanke på att det faktiskt var jag som körde :P Ooooopps! Men det roliga är att polismannen var säkerligen bara uttråkad o letade efter en anledning för o stoppa någon, för anledningen till att han pulled me over, var att han tyckte jag såg lite väl ung ut för att ha 3 passagerare :P Det är nämligen så att när man är 17 (tror jag?) så kan man ha körkort, men man är bara tillåten att köra med familjemedlemmar och max en utomstående passagerare. O denna polisman trodde tydligen jag var för ung för o ha mina kompisar i bilen, haha. Lite pinsamt, men vi kunde iaf fortsätta vår resa utan någon ticket :P

Resan till Brooklyn och Coney Island ska egentligen bara ta en timme, men vår roadtrip tog närmare 3 timmar! Vi mötte lite trafik som ni kanske förstår ;) Jag var chaffis och jag måste faktiskt säga att jag är stolt över mig själv att jag klarade o köra igår! Det var verkligen helt galet o köra när vi väl kom in till New York! Det var trafikstockningar överallt, det stod poliser vid varje korsning för o försöka hantera de alla bilarna som tutade, och rent ut sagt skiter i trafikregler. O här körde jag alltså ^^ Men det gick över förväntan och efter nästan en timmes letande efter parkeringsplats så var det dags för beachen!

När vi kom dit så hade The Mermaid Parade precis börjat o det var kul o se :) Massa udda folk i egna "sjö-kreationer" och musik. Härlig stämning alltså! Vi hoppade där efter i Atlanten och bara hade en super härlig tid på stranden.

Så efter alldeles för mycket sol och efter att vi alla bränt oss både här och där, så åkte vi och åt middag på en liten lokal pizzeria. Supermys. Sedan var det dags för hemfärd, o projektet - få taket tillbaka på jeepen :P Inte det lättaste kan jag lova. Fy fan vad vi slet! Men efter lite team work och en o annan svordom så lyckades vi!  

När vi kom hem till Basking Ridge igen så åkte vi faktiskt iväg till ett pool-party hos någon amerikansk tjej som Mario kände :P Men dessvärre var partyt ganska segt och eftersom vi alla var ganska trötta så slutade det med att vi åkte hem till Kevin istället o kollade på film. Så mycket bättre o jag måste säga att det var en superhärlig dag!


Förlåt för ett så sjukt långt inlägg med alldeles för lite bilder, men det kommer! :D

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0