Tisdag - Galna historier

Sitter just nu o läser lite "skräckhistorier" om galna au pairer och helt vrickade värdfamiljer. Ganska underhållande, men samtidigt så kan man ju undra vad för udda folk detta är! Man hör om värdfamiljer som behandlar sina au pairer som slavar, om att de låter au pairerna bara vara i sina rum när de inte jobbar, aldrig äta middag med familjen och till o med om hur en värdpappa misshandlade au pairen! Verkligen helt sjukt!

Men så finns det självklart också två sidor av varje story, och det finns många galna historier om minst sagt icke lämpliga au pairer. En familj berättade hur deras au pair lämnade deras 2 och 5 åriga barn själva i huset medan hon åkte och shoppade. En annan familj hade en au pair som hade gått o lagt sig för o sova när hon jobbade och hade helt glömt bort o ge barnen mat. Vissa au pairer har också rymt hemifrån, och varken värdfamiljen eller au pair organisationen har kunnat hitta dom igen. Detta vet jag också har hänt inom min kompis Meikes organisation. De skickade ut mail till alla au pairerna för o se om någon visste om var flickan tagit vägen. Helt sjukt, och också väldigt skrämmande! Det finns också väldigt många au pairer som väljer att ljuga i sina ansökningar, så när de kommer till USA så kan de knappt köra bil, prata engelska eller ta hand om barn. Kul för familjen o lämna sina barn med den au pairen liksom :S

Detta är verkligen de mest galna fallen och detta händer självklart inte i varje familj! Men det cirkulerar otroligt många stories om helt vrickade situationer. Många har självklart förändrats på vägen, men ändå så gör det mig extra tacksam för att jag hittat en sån underbar familj.

Shane sa även idag när de kom hem efter dagmamman, "vad fint o städat det var här, E måste ha varit hemma", haha. Så lite nytta gör jag nog trots allt. Hon hade också sagt att hon tyckte jag var extra snäll för jag var den som alltid köper hennes favorit yoghurt :P Sen behöver man ju inte gå in på detaljer som att städa undan efter barnen o göra the food shopping tillhör mitt jobb och faktiskt är anledningen till att jag får lön varje vecka :P


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0