Lördag - Nån som vill ta en simtur?

Jag har fått en egen swimmingpool! I mitt rum!!! Det är värsta regnovädret här just nu o hela min källare är vattenfylld! Det är verkligen massa vatten överallt! Man sjunker ner flera centimeter när man går på heltäckningsmattan, golvet i badrummet är helt täckt med vatten, o plastgolvet i mitt rum liksom "flyter ovanpå" själva golvet. Mycket härligt!

Jag o Meike var på köpcentrumet när mina värdföräldar ringde o berättade att det hade kommit in massa vatten i källaren. Tack o lov hade de upptäckt det i tid, så de hade kunnat rädda alla mina saker o de elektronikprylar som stod på golvet. Så just nu har jag två vattenpumpar som jobbar för fullt för o hålla vattnet "under kontroll". Men i natt så blir det o sova på soffan, då det är omöjligt o vistas i källaren. O kanske under några nätter till, då regnovädret tydligen ska fortsätta enda tills på måndag (!!!!)

Men tydligen är vi inte ensamma om detta problem. När Andi ringde försäkringsbolaget berättade de att de fått in massa samtal under dagen angående stora vattenskador. Vissa vägar är avstängda på grund av att de är helt under vatten. O på köpcentrumet stod det hinkar lite varstans då de tydligen hade problem med läckor i taket. Mycket kul med regnväder...

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0