Onsdag - Vad är det för land jag bor i!?

Har varit en lång dag idag. Mycket lek o bus o vi har haft massa folk i huset hela dagen. Min källare är nästan helt klar! Cameron har smygit ner dit hela dagen o dansat till spansk musik med sina nya amigos, haha ;) Men det blev riktigt fint faktiskt! Ny heltäckningsmatta o ljusa fina väggar :) Hoppas på att kunna flytta in igen i kväll eller imorgon. Ska bli riktigt skönt o ha tillbaka min säng och mitt egna lilla krypin. Det har gått jättebra o vara utan rum, men det ska bli skönt o ha lite privacy igen.

Förresten... Kommer ni ihåg för några veckor sedan då min ett-åring Cameron blev inlagd på sjukhuset för att han fått ett elakt magvirus? Han var på akuten under en halv dag ungefär, o fick dropp och de tog lite blodprov o så. Idag kom räkningen från det besöket. Tack o lov så har min familj en jättebra sjukförsäkring så de behöver inte betala någonting, men kan ni gissa hur mycket detta skulle ha kostat om de inte hade haft sjukförsäkring?
 
2800 dollar. Alltså närmare 20 000 kronor!!! Det är helt jävla sjukt! (Ursäkta utbrottet) Men vad är det för sjukt land som kräver att deras invånare ska betala 20 000 för ett litet ynka besök på akuten! Det kostar över 7000kr att bara få komma dit, o ha någon göra en liten undersökning. Helt sanslöst! Tänk hur detta drabbar både vanliga "svensson-familjer" och de som är fattiga. En blindtarms operation eller några brutna ben skulle ju kunna ruinera en hel familj som är utan bra försäkring! Helt jävla sjukt. Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag aldrig kommer behöva besöka läkaren under tiden jag är här. Fy bubblan!

Men nu över till något lite roligare! Dagens bilder ;)





































Baby Blake har precis lärt sig o sitta upp själv :) Så himla söt. Men desto mer rörlig! Det är en riktigt utmaning o byta blöja o klä på honom kläder numera. Jag har blivit proffs på att sätta på blöjor uppochner då han alltid rullar runt på mage, haha.


Vi ser helt galna ut båda två, men det bjuder vi på idag ^^


Bus i soffan


Den här bilden hade varit jättesöt om Blake inte sett helt vettskrämd ut o om dreglet inte hade varit mellan dem, haha. Men det är mina dregelpojkar det ;)








Nu ikväll gjorde vi våfflor! Svensk våffelsmet men på amerikanskt vis! En riktigt hit! O det är ju faktiskt våffeldagen imorrn, eller är jag helt ute o cyklar?

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0