Onsdag - Kameratillbehör

Idag fick jag hem mina nya grejer till kameran! Blir alltid lika glad o se UPS-mannen när man väntar på något nytt o spännande ;) Jag hade nämligen beställt ett kit med close-up filter o ett nytt objektiv till kameran. Men dessvärre var lyckan väldigt kort... Objektivet fungerade inte med min kamera!!! Jag blev så arg (okej inte på objektivet utan på mig själv för att jag inte hade läst det lilla finstilta där det stod "fungerar ej med Nikon D40, D60, och D3000") Usch! Så aaa, det blir o skicka tillbaka objektivet... känns så jäkla surt! O jag var på hemsidan igen nu för o kolla på ett liknande objektiv men det funkar bara för Canon kameror. Så är det nån som vet nått bra objektiv där man kan får stor bländar öppning, typ f1.4 eller f1.8 så får ni väldigt gärna säga till ;)

Men close-up filterna fungerade alldeles utmärkt iaf! För er som inte är så insatta så är ett close-up filter, en slags lins man sätter längst ut på kamera objektivet. Detta fungerar nästan som ett förstoringsglas så att man kommer mycket närmre sitt motiv. O det var riktigt kul o fota med! Sprang runt i köket o lekte lite förrut :P

Här kommer lite bilder! Kan ni gissa vad det är?

















SVAR:           


Kommentarer
Jasmin

ååh va synd gums de hade passat till min i alla fall har ni canon :P Vilja häftiga bilder i like it :D Kunde inte gissa va de va hehehe

2010-03-04 11:57:41
URL: http://misspersian.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0