Torsdag - Manicure

Dagens upplevelse; Manikyr!

I julas så fick jag ett presentkort från min värdmamma på manikyr. O idag så gick jag dit :) Aldrig fått riktigt manikyr innan, men jag är ganska säker på att detta var något annorlunda mot hur det fungerar i Sverige :P Jag gick dit själv, så det var lite skrämmande med alla asiatiska kvinnor (o män faktiskt!) som satt uppdrade o fixade naglar o fötter på löpande band :P Jag fattade typ inte ett ord av vad de sa, så de hade nog ganska roligt åt mig när jag stod där som ett frågetecken :P Men resultatet blev bra iaf! Hon fixade o donade ganska länge, hade tusen olika oljor, gjorde handmassage och målade sedan snabbt o effektivt på sommrigt rosa nagellack :) O det bästa med amerikansk manicure, är nog ändå priset! 70 kronor kostar det + lite pengar i dricks! Det är lite skillnad mot Sverige! Visst du får säkert inte samma trevliga o sociala upplevelse men fina naglar blir det iaf ;)





Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0