Onsdag - Om allt o inget

Idag när jag var med Cameron på Gymboree så trodde jag att jag hörde någon prata svenska. Jag var liksom inte säker, för på nått konstigt sätt är jag så van o höra engelska nu att jag inte ens tänker på det. Engelskan kommer så naturligt nu att jag inte märker om någon pratar svenska eller engelska. Det är samma sak på nått konstigt sätt :P Men aaa, iaf. Det var en mamma där som pratade svenska med sin pojk. Så jag kom fram o frågade om hon var från Sverige. Men det visade sig att hon faktiskt var amerikan, men att hon bott i Sverige i två år, o att hon nu försökte lära sin son svenska. O han pratade nu mer svenska än vad han pratade engelska. Tyckte jag va lite coolt ;) Men eftersom mamman bara bott två år i Sverige o inte direkt lärt sig alla ord, kom hon fram till mig några gånger o frågade vad saker hette, typ som rutschbana :P Jag vet inte riktigt varför jag berättar detta, men jag tyckte det var lite coolt :P


Efter att jag o Cameron varit på gymboree åkte vi till parken o var där i några timmar. Jag gick med honom i vagnen o så lekte vi på lekplatsen ute i solen. Jättemysigt!

När vi kom hem så hade min värdmamma bjudit in några utav grannarna, så 6 andra barn var här o lekte. Vi satte upp en stor hoppborg på vår altan o alla barnen hade superkul. Det var nästan som vi hade kunnat öppnat ett eget dagis :P

Nu sitter jag här o kollar på avsnitt av Greys anatomy o One Tree Hill. Sen blir det sängen. O jag ska sova i Shanes säng i natt, haha. Jag, lilla sjöjungfrun och de tusen olika gosedjuren i hennes säng kommer ha det jättemysigt ;) Godnatt New Jersey! Godmorgon Sverige!

 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0