Fredag - Ett barns tankar

Har varit en riktigt bra dag idag. Duktiga små barn (trots att Blake vägrade o sova) och just nu så är Meike över här hos mig. Mycket och ingenting har hänt, o det känns som jag hade massa o berätta om :)

Vädret har varit super idag så jag o Blake satt ute på altanen o lekte med vår "bubbel machine". Blake stortrivdes o hade mer än gärna ätit upp alla bubblorna. Väldigt gulligt, bilder finns nedan. Jag åkte sedan o hämtade upp Shane på skolan o hon har haft de roligaste funderingarna idag :P 4 år och det är mycket som snurrar i huvudet. I bilen hem så sa hon att inte vara en "good listener" yesterday, yesterday and yesterday. But tomorrow and today she would be :P Väldigt uppskattat tyckte jag. Hon berättade också att hon kunde prata svenska, haha. Men bara när hon är ensam - såklart. O att hon suttit på toan o sjungit Pippi Longstocking på svenska, men att det var väldigt "difficultly hard" som hon sa, hihi.


 


Vi har också lyckats fånga min lilla besökare! Väldigt äckligt med en liten död mus så min värdpappa fick ta hand om den. Barnen var med o slängde den, men jag vet inte om det var särskilt smart. För Shane frågade mig efteråt om det verkligen var en riktigt mus eller bara en låtsas. För om det var en riktig varför pratade den inte? Så jag fick ju försöka förklara för henne att den var död, o att små möss inte hörde hemma inomhus osv. Men då frågade hon bara om den grät när den fångades eller om det gjorde ont? O vad svarar man på det egentligen? :S  

Nu ska jag försöka väcka Meike som somnat i soffan här bredvid mig o go to bed :P Godnatt!







Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0