Lördag - New York

Har haft en underbar dag i New York idag! Jag o Tina hade det supermys när vi gick runt o strosade i Soho, The Village och längs Hudsen River. Vi hittade verkligen de sötaste kvarteren, de mest klassiska husen, den gulligaste marknaden och en solig Washington Square Park där vi kunde svalka fötterna i fontänen. Verkligen helt perfekt! Det var så skönt o komma bort från de allra typiska turistkvarteren, och se mer de klassiska sidorna av New York. Önskar bara att jag vetat om alla dessa platser när familjen var här, de hade verkligen uppskattat det.

Senare på kvällen gick vi o såg broadway musikalen American Idiot (japp, vi fick våra biljetter tillslut) och den var riktigt bra! Inte så bra som The Lion King som jag såg för några veckor sedan, men absolut en sevärd musikal! Härlig musik, riktigt bra skådespelare och ett jäkla drag! Kommer lyssna sönder Green Day låtar i veckor framöver nu ;)

Bilder!




Starbucks!






Vi gick längs en "strandpromenad" bredvid Hudson River, väldigt mysigt!



Gay Street i Greenwich Village.



Det fanns massa små söta butiker, restauranger och bageri.



På marknad :)



"Save your seat at the subway". Kladdiga godispapper, läckande kaffemuggar och intorkade tuggumin. Alla fake! Lägg på sätet brevid dig på bussen, tåget eller på tunnelbanan och du är garanterad att få sitta själv :P



Washington Square Park :)






Jag o Tina :)



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0