Söndag - Circle of life

Man märker verkligen att ni blir otåliga när jag inte uppdaterar under en dag eller två, sidvisningarna i statistiken skjuter i höjden :P Men det har verkligen inte funnits tid för bloggande. Så jag ber om ursäkt för dålig update!

Men vår helg har iaf varit super! Vi var i New York både igår och idag, o har hunnit se allt möjigt. Igår var vi uptown såg time square, gick o strosade lite på en marknad och Junebergs var uppe i utkicksbyggnaden "Top of the Rock" medan jag o Bea tog en vända i central park. Väldigt mysigt :)

Igår kväll gick jag o moster Helena också på musikalen "The Lion King" och den var helt otroligt bra!!! Finns inte ord för o beskriva hur magisk, mäktig och underhållande den var. Det bästa jag sett! Jag kom på mig själv flera gånger att jag satt i förundran med öppen mun och kunde inte riktigt tro det jag såg var sant. Kostymerna och kulisserna var helt otroliga och man fick många gånger fundera starkt på hur de lyckats gestalta de olika djuren och naturen så bra. Verkligen en "must see musical"!

Idag så blev det New York igen :) Vi gjorde downtown, och gick i Soho, Chinatown, Little Italy, såg tjuren vid Wall Street, åkte färja mellan Staten Island för o se frihetsgudinnan, gick i battery park och massa annat. En väldigt lyckad dag alltså. Jag har dock dragit på mig en mindre rolig förkylning, så nu måste jag verkligen gå o lägga mig innan mitt huvud sprängs i tusen bitar. Men ni får några av bilderna nu tänkte jag, så hörs vi imorrn igen!






Den "levande" dinosaurien inne på Toys R us underhöll killarna under en lång tid :P



Överallt i New York kan man hitta personer som står utklädda till diverse barnfigurer och killarna gillade detta väldigt mycket. Svante var helt galen och skrek "stanna vagnen" när han fick syn på Kakmonstret på gatan och sprang fram o kramade honom (trots att inte vet vem Kakmonstret är, och utan att någon sa något) :P Han jagade också i fatt Elmo som gick framför oss på väg till färjan. Han kramade verkligen varenda figur han såg :P



 




Central Park



Bea somnade i vagnen.....



..... så jag passade på att njuta av det fina vädret (och utsikten) i gräset i central park med gatumusik i bakgrunden. Kan det bli bättre ;)




Moster Helena framför Time Square i väntar på the lion king :)














Litet break i battery park




Sötistjejen nummer 1, med New York kepsen bakochfram.



Mellanmål i väntan på färjan








Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0