Tisdag - En liten känsla

Jag har haft en släng av hemlängtan de senaste dagarna. Inte en sitta-och-gråta-jag-vill-bara-åka-hem-hemlängtan, utan bara en liten konstig känsla i magen. Hemskt nog så har jag mer eller mindre blivit van vid den där lilla känslan. Den dyker ju tyvärr upp titt som tätt trots att jag trivs som fisken i vattnet här. Men både igår och idag så har jag mer eller mindre varit inlåst i huset då jag varken haft barn o underhålla med mig med, eller någon bil. Så det är nog därför hemlängtan har kommit smygande. Vetskapen om att familjen hemma har flyttat har nog också bidragit lite till känslan, och självklart önskar jag att jag var där med dem. Var ett tag sedan jag pratade med dem också, så vi får väl snart försöka få ihop en skypedate. Vissa au pairer ringer hem till sina familjer varje dag. Vi har bloggen och skickar mail någon gång då och då. O så pratar vi kanske en gång i månaden :P Så duktiga är vi :P Men aja, det spelar ingen roll. Det fungerar bra. Men just nu skulle jag gärna vilja ha en stor mamma puss, en pappsen kram och mina underbara syskon här <3 








Kommentarer
mamma

Jag saknar dig med gumman men det dröjer inte länge tills du kommer hem. Nu får du längta efter din kommande resa istället.

Jag älskar dig Puss!

2010-11-17 09:14:39
Jasmin

naaawh gums du är snart hemma <3 spännande att komma hem till en lägenhet mitt i stan :D de hade vart skönt att bo där när vi gick på stagg :P

2010-11-17 21:23:16
URL: http://misspersian.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0