Fredag - Mycket kan hända

Ja herregud det är mycket action som händer här i lilla Basking Ridge. Hör o häpna. (Mycket ironiskt... suck) Men nu ikväll när jag o Adam skulle tillbaka hem från att varit ute o ätit middag och kollat på bio, så startade självklart inte bilen. (Oh ja, det var mitt fel. Jag hade glömt o stänga av lysena) Bilen var helt enkelt stendöd och det var tomt på parkeringen och klockan var halv elva. Vi hade heller inga startkablar i bilen som vi körde. Awesome.

Så jag börjar gå igenom i mitt huvud vilka personer jag kan ringa, och vilka som skulle kunna veta hur man hanterar ett par startkablar. Jag ringer självklart först Curt o Andi, men ingen svarar. Vi har heller ingen hemtelefon, så jag kunde inte direkt ringa hem och väcka dem. Ringer några andra kompisar, men inget svar. Ringer Curt igen som då äntligen svarar! Så han kommer (igen) till undsättning och räddar mig på en parkering. För pinsamt nog så hände detta för ganska exakt ett år sedan, fast då var det med Jeepen, och kvällen slutade med att jag blev stoppad av polisen, hahaha. Men vi kom hem och det var ju inte så farligt iaf. Denna gången slapp jag ju faktiskt polisen.



http://ellijan.blogg.se/2009/august/can-i-see-your-license-miss.html#comment 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0