Fredag - NYC

Idag så har jag o Adam varit inne i New York :) Jag försökte visa upp staden genom att göra lite typiska turistgrejer, så vi gick först o såg the flatiron building, gick upp längs 5th avenue där vi såg empire state building, biblioteket, chrysler building m.m. Vi gick sedan till Time Square (självklart om man är i new york för första gången) och gick sedan upp till Central park där vi tog en Starbucks fika i gräset och strosade runt lite. Väldigt mysigt iaf och vädret var helt underbart! 23+ och strålande solsken - i OKTOBER!

Vi hade parkerat bilen på New Jersey sidan, vid staden kallad Hoboken, så på vägen hem så gick vi längs Hudsen River och kollade ut över New Yorks skyline i mörkret. Så maffigt. Kan aldrig kolla mig mätt på den utsikten.



The flatiron building



Empire State Building

 


Jag o Adam på Time Square








Starbucks fika i Central Park








Chrysler Building




Empire State Building








NYC skyline, midtown...




och downtown :)


Kommentarer
Henrietta

Bra att du lägger ut bilder så man får se lite av sin brorsa=) Ser ut som ni hade en fantastisk dag!

Men Adam pöjklilla, Det e mörkt då behöver man inte keps=)

2010-10-10 16:05:52

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0