Saturday fun

Precis stigit upp ur sangen, och tro det eller ej sa har jag fatt sova enda till kl. 9 idag!! Woho! For varje morgon sa har jag vanligtvis ett gang ungar hoppandes i min sangen vid kl 6 :P Sa att fa sovmorgon idag var valdigt skont faktiskt. Jag har absolut inget emot att barnen kommer ner till mig pa morgonen egentligen. Det ar ganska mysigt faktiskt. Blake brukar komma upp i sangen o lagga sig brevid mig pa kudden o antingen prata lite, leka med min mobil eller sa brukar han ta med sig nagot snacks sa han har fika paus hos mig :P Men vanligtvis slutar det med att barnen mer eller mindre drar mig upp ur sangen for att leka ;)

Igar sa var det en ganska mixad dag. Forst pa morgonen sa hangde jag med Curt (min vardpappa) och barnen till Perkins for frukost, nagot som de alltid gor pa lordagar. Blueberry Pancakes fick det bli, sa sjukt gott! Efter var lilla frukoststund dar sa akte vi over till Curts foraldrar som hade deras arliga Sankta Lucia brunch. Och nej, de ar inte svenskar, och nej det ar inte vanligt att man firar Lucia i USA :P Utan de har fatt igang den har traditionen tack vare nagra bekanta fran kyrkan som har svenska rotter, men om du fragar mig sa finns det typ inget svensk med hur de firar det :P Det ar en massa mat (risgrynsgrots-puddingen ar det narmsta svenska jag kan hitta pa bordet och ett forsok till svensk julskinka :P) och en massa folk. Valdigt trevligt, men jag menar for oss sa ar ju Lucia mer om att fa se ett Luciatag och att fa trycka i oss allt for manga lussebullar. Efter det sa blev det att aka hem och jag och barnen tog en tupplur, haha.

Efter att vi vaknat till sa tog jag med mig Shane till the movie theater for att se filmen "Arthur Christmas". Det var jattemysigt att fa ha lite girltime med Shane och trots att filmen var sa dar sa blev det mycket popcorn och en mysig eftermiddag :)

Kvallen spenderades framfor TV:n med Andi och Curt och ett stort lass med Ben&Jerry glass ;)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0