Onsdag - Välkommen till studentlivet

Sitter som fastklistrad vid datorn idag... Wiihooo....
Jag är lycklig över att ha en ledig dag, men ändå så väljer jag att spendera den framför en dumburk och plugga. Kul! Jag har ju fått för mig att jag ska göra högskoleprovet, så därför sitter jag här o pluggar. Men just nu så känns det inte särskilt lockande att göra det alls. För jag säger bara; vem f*n har gjort dessa prov?! För hur många svenskar använder och kan överhuvudtaget beskriva vad ord som konsolidera, rendera och aversion betyder??? Det är ju inte direkt några ord som funnits med på "rättstavningen" i skolan eller använts i några texter det senaste århundradet. Sjukt egentligen att konstig ordförståelse och min förmåga att läsa av ett diagram över "Bergs sockens invånare mellan åren 1940 och 1960" ska få avgöra om jag får läsa ett mediaprogram på högskolan eller inte.

Men nu ska jag inte vara allt för bitter och sur, utan jag får väl helt enkelt ta mig i kragen, gå igenom mattekursen man gjorde för hundra år sedan i skolan och sluta klaga. För hundratals har ju gjort detta innan mig, och trots att resultatet troligtvis kommer bli skit, så kommer säkert även jag överleva.


(Om det är någon annan som har tänkt o göra provet så finns här; https://www.studera.nu/studera/339.html flera gamla prov att testa på och öva på. Jag kan garantera lärdom, men också definitiv uttråkning)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0